Many of you have seen this make up recently when surfing the net: the two tone lips! I'm wondering if it will be the must have in beauty this summer...we will soon know! Maybe I would wear it for a very glamorous summer night party, not for an ice cream with my friends! What do you think? I wanna read your impressions!!! Meanwhile get inspired by this pictures ^^
Kisses
Hyatt
Molte di voi avranno visto questo make up di recente, navigando su internet: le labbra di due tonalità! Mi chiedo se questo sarà il must have di quest'estate per quanto riguarda la bellezza...lo sapremo presto! Lo indosserei per un party estivo molto molto glamour, non certo per un gelato con gli amici! Che ne pensate? Voglio leggere le vostre impressioni!!! Intanto ispiratevi con queste immagini ^^
Bacini
Hyatt
Solange Knowles, Beyoncé's sister, is a talented girl (could not be otherwise) who sings "Losing you", her brand new hit. In this video she appears with some elegant guys who are part of the "Société des ambianceurs et des personnes élégantes". This society is born in the surroundings of Congo-Brazzaville and Congo-Kinshasa. It's a way of dressing, harmony in colors and reminds to the dandy's way of dressing back to England style. Solange herself wears a tailleur with trousers with a brick stamp that I find awesome!
Good job Solange!
Kisses
Hyatt
I miss summer!!! I am still freezing in my town and you? I'm not really a hippie style fan, but sure with some chic details I might wear it...like this combination! What do you think?
Wanna see your comments!!!
Kisses
Hyatt
Mi manca l'estate!!! Si sta ancora congelando qui nel mio paese e da voi? Non sono proprio una fan dello stile hippie, ma di sicuro con qualche dettaglio chic potrei indossarlo...come in questa combinazione! Che ne pensate?
Voglio leggere i vostri commenti!!!
Bacini
Hyatt
Tutto è iniziato quando questa bellissima ragazza, con questo bellissimo nome, Birdee Bow, mi chiese se volessi ascoltare la sua canzone e condividerla con i lettori della mia pagina facebook Diary of a Fashion Girl, fare uno s4s - share for share - come si dice sul web. Ho ascoltato quasi subito la canzone e quasi subito me ne sono innamorata! La canzone era "VOGUE KNOWS" e con quel titolo non poteva non attirare la mia attenzione di fashion blogger!
Ora, dopo esserci scambiate qualche messaggio, Birdee Bow mi ha proposto di farle un'intervista e io non potevo proprio rifiutare! Sono onorata di far conoscere ai lettori del mio blog questa bellissima canzone e certamente anche questa nuova artista Birdee Bow e il suo gruppo "Hey Aviator"! Spero vi piaccia la mia intervista!
Quando hai capito che la musica era la tua ragione di vita?
Per la maggior parte della mia vita ho sempre cantato...Ho scritto la mia prima canzone quando ero in seconda elementare e la mia migliore amica si trasferì. Ero così triste così ho registrato su una cassetta una canzone sul perché non dovesse andare in Kansas...Penso che sia la maniera in cui vado incontro alla vita...scrivendo su di essa.
Come hai cominciato?
Diventò una cosa seria subito dopo il college. Incontrai alcuni fantastici amici in Oklahoma che già scrivevano grandi canzoni e creavano musica stellare. Mi ricordo di essere andata a trovarli in questa sorta di garage sul retro, chiamato "the party barn" (il fienile festaiolo). La porta del garage si aprì e c'era un meraviglioso muro di suoni e una VERA band che suonava canzoni POP veramente orecchiabili in questo garage vuoto. A loro non importava, era come se suonassero per un milione di persone. Almeno era quello che percepivo. Mi ricordo che pensai: "Ok, è fatta. Devo convincere questi ragazzi a insegnarmi COME portare alla vita le mie canzoni". Dopo quel giorno, non mi sono mai più guardata indietro...tutta la mia carriera e gli obiettivi che mi ero prefissata li gettai fuori dalla finestra. La musica era la chiave. La musica era la mia passione. Ne ero ossessionata! La volevo.
Hey Aviator è un gruppo? Come hai conosciuto il tuo partner in musica?
Hey Aviator comprende Rick Brewer e me. Ricky è uno di quei ragazzi di quel garage!! Ahah!! Un autodidatta, musicista fenomenale che sa suonare QUALSIASI strumento. Mi ha letteralmente trascinata col suo talento. Chitarrista, batterista, bassista, pianista...scrive musica come se fosse respirare. Non fa nessunissimo sforzo. E' difficile per me spiegare a parole il talento di cui è in possesso perché non ci sono parole per esprimerlo. Mi sono sempre sentita straordinariamente fortunata a lavorare con lui. Mi ha aiutata a portare alla vita così TANTE storie che altrimenti non avrei mai raccontato.
Da dove avete preso il nome del vostro gruppo?
Ossessionati dall'aviazione! Il nostro primo produttore che lavorò con noi in studio fu Ron St Germain. E' un tipo molto famoso, produttore di un sacco di band dal successo pazzesco..ma è anche un pilota e un paracadutista. Ricky ha un desiderio segreto di diventare un pilota di elicotteri. Tutto nello studio era incentrato sull'aviazione. Potevo entrare e dire:"Hey, aviatori. Come va?" Aveva un senso. Ci stava. Stavamo uscendo da un un progetto di 5 anni come band e ora volevamo un nostro nuovo progetto come duo per divertirci con una nuova identità ed ecco che Hey Aviator ebbe inizio!
Andate d'accordo su tutto?
NO. Non andiamo mai d''accordo su niente all'inizio, ahah! Ma ci lavoriamo sempre sopra. Una cosa che abbiamo imparato durante questi anni è di ascoltarci a vicenda, penso che entrambi abbiamo imparato che potremmo perdere qualcosa di musicalmente fenomenale se non apriamo le nostre menti alle nuove idee. Scrivere una canzone è come essere sperduti sulle strade di collina... non hai idea di dove stai andando e prima di arrivare a destinazione hai dimenticato da dove sei partito, ma ti ricordi il paesaggio, hai amato il viaggio. La vita è nei momenti di quel paesaggio.
Dove trovi la tua ispirazione?
Sono originaria del Texas per cui sono cresciuta ascoltando musica country. Ho sempre amato le storie raccontate in una canzone country. Penso di scrivere da un punto di vista molto personale. Se non senti quel qualcosa che mette a nudo le tue emozioni in una canzone, allora non penso che hai colpito nel segno. Non puoi fingere nella musica. E' la connessione universale, è quello che mi spinge a scrivere. La vita a volte ti colpisce duro e la musica mi mantiene salva. Mi piace pensare che ci mantenga tutti salvi.
Chi sono i tuoi artisti preferiti?
Non sono sicura che ci sia qualcuno che riesca a combinare dolore e angoscia attraverso la voce meglio di Billie Holiday. Lei mi affascina, mi ossessiona. Ho sempre ascoltato le sue inflessioni vocali e il modo in cui usa la voce con sincerità, non si tratta di gamma sonora o vocalizzi estrosi...si tratta di emozioni. La adoro. Penso sia lì la vera spiritualità della musica. Aspiro a quel genere di eccezionalità. Una vera connessione.
Vivi a Los Angeles? E' una città fonte di ispirazione?
Los Angeles può essere davvero un posto grandioso! Piena di sognatori e anche di prepotenti. Ognuno ha un piano e l'ENERGIA salta fuori dalla mappa! Mi piace L.A., ma adoro anche New York. Abbiamo registrato spesso là. C'è qualcosa nella tenacia e nella grinta di NY che mi ispira sempre a scrivere. Essere sulla strada in modo indipendente e con un budget molto basso ci ha impedito di vedere la maggior parte del Paese. Mi sento fortunata ad essere un'artista negli Stati Uniti. E' veramente un paradiso dei sognatori.
Come sai, sono una fashion blogger. La moda è altrettanto importante per te?
Lo SO! Sei una fashion blogger fantastica. Continua così! Amo la moda...Ho iniziato a sperimentare di più con la moda quando sono diventata un'artista. Sulla strada ci fermavamo sempre in questi negozietti per ammazzare il tempo o per trovare vestiti divertenti a poco prezzo per gli spettacoli. Trovare così TANTI pezzi vintage mi ha coinvolto nel mixare pezzi di gusto retrò e pezzi all'ultima moda. Ho anche iniziato a sperimentare creando io stessa i miei bracciali e scaldamuscoli un po' funky riciclando dei vecchi maglioni. Mi piace trovare imitazioni ispirate agli anni '70 degli abiti di Halston (sono abiti lunghi, usati sopratutto nelle discoteche alla moda degli anni '70 e di cui circolavano molte imitazioni - n.d.a.) . Segretamente ho sempre voluto essere una cantante dello Studio 54 con Liza Minnelli!! Penso che la moda sopra ogni cosa debba essere sempre divertente!
Come definiresti il tuo stile?
Amo l'alta moda mixata con pezzi vintage. Sono una grande fan di Jean Paul Gaultier e adoro il vintage Chanel!!! Penso che il 1964 sia un anno fantastico per la moda. Sono affascinata dalle foto di Jackie O di quel periodo. Lo stile è molto più importante della moda stessa, non trovi?
Chi non ama il vintage Chanel, può precipitare dal pianeta, sono perfettamente d'accordo con te!!!
Qual è la musica che ti ispira di più?
Provo ad aprire il mio cuore e la mia mente a quasi tutti i genere di musica. Metal, Rock, Pop fino al Country. Ho avuto dei momenti nei quali scoppiare a piangere era l'unica opzione :) La maggior parte della musica ti fa muovere se la lasci entrare veramente in te.
VOGUE KNOWS (prodotta dal fantastico Pete de Boer) è una canzone molto personale per me. Penso che la frase più importante di questa canzone sia "Non lasciare che nessuno rubi la tua luce". E' così vera. Sta a noi decidere con chi condividere la nostra luce. Sta a noi a chi diffondere quella luce. E se qualcuno nella tua vita non apprezza quella luce o la riflette su di te? Beh, allora penso che tu debba correre! E veloce anche...la vita è breve. Vivila solo con chi merita la tua bellezza.
Penso che ogni ragazza sulla terra posso identificarsi con le parole di questa canzone, i tuoi testi sono così autentici!
Quali sono i tuoi prossimi piani?
Sono un fenomeno con gli impegni! Scrivere nuove canzoni, lavorare su un milione di idee. Credo che il mio nuovo motto sia "ZERO limiti". Il 2013 sarà dedicato a tutto quello che il mio cuore desidera. Non mi so trattenere..
Suonate nei club?
SI'! Nessun club (discoteca - n.d.a.) è troppo piccolo per noi! Abbiamo suonato in club piccoli come buchi nel muro e abbiamo avuto i più favolosi e grandi show di apertura. Amiamo suonare dal vivo, ma ci siamo concentrati sullo scrivere e registrare nello studio. Mi manca suonare dal vivo, quindi credo che ricadrà negli obiettivi dello ZERO limits di quest'anno!!
Sai che vivo in Italia. Cosa ti piace del mio Paese?
Mi piacerebbe venire a visitare l'Italia presto. Tutto quello che ho visto e sentito del tuo Paese è fenomenale...dal cibo alla moda. MILANO! Devo andare a Milano. Mi dovrai raccontare tutto, mia amica fashionista. Sono onorata di averti incontrata e sono onorata di aver fatto questa intervista sul tuo sito.
Bene, è stato un piacere incontrarti e conoscerti meglio attraverso questa piccola intervista, cara Birdee Bow. Spero che tu venga presto in Italia a cantare le tue canzoni, magari allo Stadio Meazza, proprio a Milano!
Qui ci sono alcune foto di questa adorabile cantantautrice Birdee Bow ed alcuni video delle sue canzoni!!! Andate ad ascoltarle, sono semplicemente fantastiche!!! Kisses Hyatt
All started when this cutest girl, with this cutest name, Birdee Bow, asked me if I would like to listen to her song and share it with my readers of my facebook page Diary of a Fashion Girl , make a s4s -share for share- as on the web are used to call it. I listened quite immediately to the song and quite immediately I fell in love with it! The song was "VOGUE KNOWS" and with that title it caught my fashion blogger's attention!
Now, after some messages we wrote each other, Birdee Bow offered me to do this interview and I just couldn't refuse! I'm glad to let my blog readers know about this beautiful song and, of course, about this brand new artist Birdee Bow and her "Hey Aviator" ! Hope you will enjoy the interview!
When did you realize that music was your way of living?
I've been singing most of my life..I wrote my first song when I was in 2nd grade & my best friend moved away. I was so sad so I recorded a song about how she shouldn't go to Kansas, on a cassette tape..I guess it's always been my way of going through life..just write about it.
How did you start?
I finally got serious about it after college. I met some amazing friends in Oklahoma who were already writing great songs & creating stellar music. I remember visiting them in this back alley garage of sorts called "the party barn". The garage door went up & there was this amazing wall of sound & a REAL band playing real catchy POP songs in an empty garage. They didn't care, it was like they were playing to a million people. That was it for me. I remember thinking "Ok, This is it. I gotta get these guys to teach me HOW to bring my songs to life". After that day I really never looked back...all my prior career & life goals went out the window. Music was the deal. Music was the passion. I was obsessed! I wanted it.
Is Hey Aviator a group? How did
you meet your partner in music?
HeyAviator is Ricky Brewer & Me. Ricky is one of those guys in that garage!!
haha. A self taught, phenomenal musician who plays EVERY instrument. He
literally blows me away with his talent. Guitarist, drummer, bassist,
pianist...he writes music like most people breath in air. It's effortless for
him. It's hard for me to even express the talent that he possesses because it's
other worldly in my opinion. I've always felt amazingly fortunate to work with
him. He has helped me bring to life SO MANY stories that might have never been
told.
Where
did you get your band's name?
Obsessed
with Aviation! The first producer we worked with in the studio was Ron St
Germain. He's a really famous cat with a lot of crazy successful band
credits..but he's also a pilot & a skydiver. Ricky has a secret desire to
become a helicopter pilot. ALL of our convos in the studio were aviation
centered. I would walk in & say "Hey Aviator. Wassup?" It just
made sense. It just fit. We were coming out of a 5 year band project & we
wanted our new DUO project to have a new fun identity. HEY AVIATOR happened!
Do
you always agree on everything?
NO.
We never agree on anything at first..haha! But, we always work it out. One
thing we've learned over the years is to listen to one another, I think we've
both learned we could miss out on something musically phenomenal if we don't
open our mind to new ideas. Writing a song is like being lost on a back hills
country road...you have no idea where you're heading & before you get to
your destination you've forgotten where you started, but you remember the scenery.
I love that journey. LIFE is found in the scenery moments..
Where
do you take your inspiration?
I'm originally from Texas so I grew
up listening to Country Music. I've always loved the stories that are told in a
country song. I think I write from a very personal place. If you don't feel
somewhat naked sharing your emotions in a song then I don't think you're
hitting the connection point. You can't fake truth in music.. It's the
universal connection. It's the thing that keeps me writing. Life deals you
tough blows & music keeps me sane. I like to think it keeps us all sane..
Who
are your favourite artists?
I'm not sure anyone can convey hurt
& anguish through voice the way that Billie Holiday can..she amazes me.
It's haunting. I always listen to her inflections & the way she uses her
voice for sincerity, it's not about range or fancy vocal patterns..it's ALL
about emotion. I love that. I think it's where the true spirituality of music
lies. I aspire to that kind of fabulous. True Connection.
Do
you live in L.A.? Is it an inspiring city?
Los Angeles can be a great place!
Filled with dreamers & doers. Everyone has a plan & the ENERGY is off
the map! I do love LA, but I also love NY. We've done a lot of recording in New
York. There's something about the toughness & the grit of NY that always
inspires me to write. Being on the road in a very low budget
"independent" way has enabled us to see most of the country. I feel
really lucky to be an artist in the U.S. It really is a dreamer's paradise.
I
am a fashion blogger. Is fashion important to you too?
I KNOW you are! You are an amazing
fashion blogger. Digg it! I do love fashion...I really started experimenting
with fashion more when I became an artist. On the road we were always stopping
at Thrift Stores to kill time or to find cheap FUN clothes for on stage.
Finding SO many vintage pieces really got me involved in the mixx & match
of old & new fashion. I also started experimenting with creating my own
armbands & funky leg warmers out of old sweaters. I love finding FLASHY
70's inspired Halston mimics too! I secretly wanna be a STUDIO 54 singer with
Liza Minnelli! hehe I think fashion above all things should always be FUN!
Which
is your style?
I
love high end couture mixed with vintage. I am a huge Jean Paul Gaultier fan
& I love vintage Chanel!! I think 1964 was an amazing year in fashion. I'm
enthralled with Jackie O images from that period. STYLE is so much more than
fashion don't you think??
Who doesn't love vintage Chanel can fall off the planet, I totally agree with you!!!
What
kind of music inspires you?
I
try to open my heart & mind to most all music. Metal, Rock..Pop to Country.
I've had moments in each where breaking into tears was the only option:) Most
music will move you if you really let it in..
VOGUEKNOWS (produced by the amazing Pete de Boer) is a very personal song for me. I
guess the most important line of that song is "Don't let anyone steal your
light" . It's so true. It's up to us how we share our light. It's up to us
WHO we shed our light upon. If someone in your life doesn't appreciate that
light or reflect it back upon you? Then I think you truly have to RUN!! &
quickly...life is short. Share it only with those who deserve your beauty.
I think every girl on earth can identify herself in the words of this song, your lyrics are just so true!
What are your next plans?
I'm
a PLAN freakWriting more
songs, working on a million ideas at the moment. I think my new motto is
"ZERO Limits". 2013 is gonna be about going for EVERYTHING my heart
desires. No holding back...
Do
you play in clubs?
YES! No club is tooo tiny:) We've played
tiny holes in the wall & had some really fabulous large opener shows. We
just love to play..but we have primarily been focusing on writing &
recording in the studio. I do miss playing out more, so hopefully that will
fall into the ZERO Limits category this year!!
I'm from Italy. What do you like
about my country?
I
would love to visit ITALY sometime soon! Everything I've seen & heard of
your country is phenomenal..from the food to the fashion. MILAN! I must visit
Milan. You must tell me all about it my fashionista friend. I am honored to
meet you & I am honored to have this interview on your site.
I wish you the most beautiful 2013
possible!! THANK
YOU!!
Well, it was a pleasure to meet you and to know you better with this little interview, dear Birdee Bow! Hope you will come to Italy and sing your songs very soon, maybe in "Giuseppe Meazza Stadium" in Milan!!!
Here are some pictures of this lovely singer Birdee Bow and the links to her songs!!! Go and listen to them, they're just amazing!!!
For the lucky italian girls that bought "ELLE" magazine this march there was a nice gift inside: this new mascara from Chanel "Le Volume de Chanel".
I was one of them and I tried it for you all.
Let's see what the pros and the cons are!
Pro
- Very intense volume! Yes, the promise is kept, it expands, plumping lashes to their fullest!
- Intense lush colour in one stroke!
- "Snowflake" brush makes lashes longer and curlier!
- It lasts! It is not mentioned whether it is a waterproof formula, but I can say to you it didn't fade away.
Con
- If you're looking to a very curly effect, maybe it's not the right mascara!
- The brush may gather too much product on it, be sure to use the right quantity in order to avoid spider lashes (which I totally don't like).
- Price! It's Chanel... you will pay it 30$!
Hope I was clear enough to help your beauty shopping!
Kisses
Hyatt
Per le fortunate ragazze italiane che hanno comprato la rivista "ELLE" di marzo c'era un bel regalo: questo nuovo mascara di Chanel "Le Volume de Chanel".
Io sono una di loro e l'ho provato per voi tutte.
Vediamo quali sono i pro e i contro di questo prodotto!
Pro
- Volume intenso! Sì, la promessa è stata mantenuta, espande e volumizza le ciglia al loro massimo!
- Colore intenso in una sola passata!
- L'applicatore "Snowflake" a fiocchi di neve (setole corte e lunghe), cattura tutte le ciglia rendendole più lunghe e incurvate!
- Dura! Non c'è proprio scritto che sia una formula waterproof, ma vi posso dire che non si dissolve alla prima goccia d'acqua!
Contro
- Se cercate un mascara con un effetto incurvante deciso, forse non è quello che fa per voi!
- L'applicatore tende a raccogliere più prodotto del necessario, fate attenzione ad usare la giusta quantità per evitare grumi di prodotto e l'effetto ciglia a zampe di mosca (che a me proprio non piace).
- Prezzo! E' Chanel...lo pagherete circa 29 euro!
Spero di essere stata chiara abbastanza per aiutarvi nel vostro shopping di bellezza!
Bacini
Hyatt
In my opinion, one of the best low cost nail polish!
I love the bigger brush, in one second you can cover your nail with the polish! No horrible stripes, a defined result with one application! No infinite time to wait to dry the polish, maybe it's a bit more than 60 seconds, but it won't take longer!
Unlimited choice of colours, for this spring I suggest the pink and the corals...all the pastels in general!
Hope this will be usefull to you!
Kisses
Hyatt
Secondo me, uno dei migliori smalti low cost!
Amo l'applicatore più grande, in un secondo si ricopre l'unghia con lo smalto! Non fa le orribili righe, in un gesto un risultato pulito e definito! Non si aspetta un'infinità di tempo perché asciughi, forse un po' più di 60 secondi, ma non molto di più!
Scelta di colori praticamente illimitata, per la primavera vi suggerisco i rosa e i coralli...tutti i pastelli in genere!
Spero di esservi stata utile!
Bacini
Hyatt